Реалізація проєкту «Сходинки до успіху» в інклюзивній групі КЗ «ДНЗ № 77 ВМР»

 20190619 092425

На сьогодні в нашому закладі функціонує одна інклюзивна група, яка створена на базі групи № 10 «Веселі курчатка», інклюзивна освіта в які базується на комплексному підході , що є найкращим рішенням для навчання та виховання особливих дітей.

Саме тому в інклюзивних групах, крім вихователя та помічника вихователя, з дошкільнятами додатково працює асистент вихователя та профільні спеціалісти. Логопед, дефектолог, психолог, медичний та музичний працівники є учасниками навчально-виховного процесу.

Компетентність фахівців, які працюють в інклюзивній групі, злагодженість їх роботи це одна з умов ефективності дошкільної освіти. Вихователі, асистенти та інші педагоги, які залучені до освітнього процесу проходять тренінги та навчання.

Запорукою щоденного успіху є  створення в інклюзивній групі психоемоційного комфорту. Для цього вони організовують психологічні та розвиткові заняття, рухливі ігри, тренування. Використовуючи обладнання в ресурсної кімнати, різноманітні дидактичні матеріали, розвиваючі іграшки та навчально-наочні посібники.

 

Особлива увага приділяється розвитку комунікативних навиків між дітьми та дорослими. Педагоги інклюзивної групи формують позитивне ставлення вихованців до дітей з ООП. У цій групі всі діти відчувають себе природньо, безпечно і прагнуть бути самостійними, допомагають один одному. Тому у дітей будуть розвиваються навички роботи в команді, співпраця, взаємодопомога, вміння спільно вирішити проблему. Для дітей з ООП інклюзивної групи №10 створені умови для ефективного рівноправного включення в усі сфери життя дитячого колективу.

     Також важливою є співпраця з батькамиПроведення консультативної роботи з батьками дає можливість фахівцям краще пізнати і зрозуміти дитину. А батьки, в свою чергу, отримують інформацію про потенційні можливості дитини, про її успіхи чи невдачі, про те, чому варто приділяти більше уваги вдома. Така командна робота, підтримка і взаєморозуміння забезпечує позитивну динаміку розвитку особливих дітей.

В роботі з дітьми з ООП педагоги використовують різноманітні форми та методи роботи: метод пісочної психотерапії, кінезіотерапію, казкотерапію, мнемотехніку, багато інших різноманітних методик, серед яких застосування камінців Марблс, Логічні блоки Дьенеша, лічильні палички Кюїзенера, кубики Блума, різноманітні методи розвитку мовлення тощо.

У роботі з особливими дітьми асистент вихователя Коваль В.О. реалізує проєкт «Сходинки до успіху». Педагогом розроблено зошит для індивідуальної роботи з дітьми. Вправи зошита спрямовані розвиток дрібної моторики, розвиток мовлення дитини та зростання рівня інтелекту.Для виконання вправ широко використовують: пальчикові ігри, що супроводжуються римованими текстами (для більш дорослих дітей ефективними є міні-вистави (5–7 хвилин) пальчикового театру, коли дитині надано окрему роль та чітко прописано дії його героя); різноманітні ігри із дрібними предметами (це ігри з використанням LEGO, ігри-шнурівки, плетіння намиста та плетіння із бісеру, сортування предметів та ін.); ігри із природним матеріалом; малювання та обведення контурів фігур, різноманітних графодоріжок (можна використовувати заздалегідь заготовлені викладачем контури фігур, лабіринти та інше; цікаве та ще ефективніше у поєднанні із ліпленням, наприклад: заповнення друкованого контуру букви, або цифри пластиліном тощо); ліплення (глина, пластилін, тісто та ін.).

     Основними перевагами створення інклюзивної групи в ЗДО є те що, діти з особливими освітніми потребами залучені до навчального процесу. Вони спілкуються з однолітками, знаходять друзів, стають відкритими та почуваються впевненіше. Долучаються до спільних ігор та творчих занять. Це сприяє мовному, когнітивному, соціальному та емоційному розвитку.

   Діти з типовим розвитком навчаються толерантності, вмінню співчувати, допомагати, підтримувати. А вихователі та фахівці краще розуміють потреби та особливості дітей, отримують новий досвід, оволодівають різними педагогічними методиками.

Тому переваги є для всіх. Успішне перебування в інклюзивних групах є чудовим початком для подальшої освіти.

 

joomlamodniyportal.ru