На сьогодні в нашому закладі функціонує три інклюзивних групи, які створені на базі груп № 10, 11 та 14, інклюзивна освіта в яких базується на комплексному підході , що є найкращим рішенням для навчання та виховання особливих дітей.
Саме тому в інклюзивних групах, крім вихователя та помічника вихователя, з дошкільнятами додатково працює асистент вихователя та профільні спеціалісти. Логопед, дефектолог, психолог, медичний та музичний працівники є учасниками навчально-виховного процесу.
Компетентність фахівців, які працюють в інклюзивних групах, злагодженість їх роботи це одна з умов ефективності дошкільної освіти. Вихователі, асистенти та інші педагоги, які залучені до освітнього процесу проходять тренінги та навчання.
Запорукою щоденного успіху є створення в інклюзивних групах психоемоційного комфорту. Для цього педагоги організовують психологічні та розвиткові заняття, рухливі ігри, тренування. Використовуючи обладнання ресурсної кімнати, різноманітні дидактичні матеріали, розвиваючі іграшки та навчально-наочні посібники.
Особлива увага приділяється розвитку комунікативних навиків між дітьми та дорослими. Педагоги інклюзивних груп формують позитивне ставлення вихованців до дітей з ООП. У цих групах всі діти відчувають себе природньо, безпечно і прагнуть бути самостійними, допомагають один одному. Тому у дітей будуть розвиваються навички роботи в команді, співпраця, взаємодопомога, вміння спільно вирішити проблему. Для дітей з ООП інклюзивних груп № 10, 11 та 14 створені умови для ефективного рівноправного включення в усі сфери життя дитячого колективу.
Також важливою є співпраця з батьками. Проведення консультативної роботи з батьками дає можливість фахівцям краще пізнати і зрозуміти дитину. А батьки, в свою чергу, отримують інформацію про потенційні можливості дитини, про її успіхи чи невдачі, про те, чому варто приділяти більше уваги вдома. Така командна робота, підтримка і взаєморозуміння забезпечує позитивну динаміку розвитку особливих дітей.
В роботі з дітьми з ООП педагоги використовують різноманітні форми та методи роботи: метод пісочної психотерапії, кінезіотерапію, казкотерапію, мнемотехніку, багато інших різноманітних методик, серед яких застосування камінців Марблс, Логічні блоки Дьенеша, лічильні палички Кюїзенера, кубики Блума, різноманітні методи розвитку мовлення тощо.
У роботі з особливими дітьми асистент вихователя Подимак Н.О. реалізує проєкт «Сходинки до успіху». Педагогом розроблено зошит для індивідуальної роботи з дітьми. Вправи зошита спрямовані на розвиток дрібної моторики, розвиток мовлення дитини та зростання рівня інтелекту.Для виконання вправ широко використовують: пальчикові ігри, що супроводжуються римованими текстами (для більш дорослих дітей ефективними є міні-вистави (5–7 хвилин) пальчикового театру, коли дитині надано окрему роль та чітко прописано дії його героя); різноманітні ігри із дрібними предметами (це ігри з використанням LEGO, ігри-шнурівки, плетіння намиста та плетіння із бісеру, сортування предметів та ін.); ігри із природним матеріалом; малювання та обведення контурів фігур, різноманітних графодоріжок (можна використовувати заздалегідь заготовлені викладачем контури фігур, лабіринти та інше; цікаве та ще ефективніше у поєднанні із ліпленням, наприклад: заповнення друкованого контуру букви, або цифри пластиліном тощо); ліплення (глина, пластилін, тісто та ін.).
Основними перевагами створення інклюзивних груп в ЗДО є те що, діти з особливими освітніми потребами залучені до освітнього процесу. Вони спілкуються з однолітками, знаходять друзів, стають відкритими та почуваються впевненіше. Долучаються до спільних ігор та творчих занять. Це сприяє мовному, когнітивному, соціальному та емоційному розвитку.
Діти з типовим розвитком навчаються толерантності, вмінню співчувати, допомагати, підтримувати. А вихователі та фахівці краще розуміють потреби та особливості дітей, отримують новий досвід, оволодівають різними педагогічними методиками.
Тому переваги є для всіх. Успішне перебування в інклюзивних групах є чудовим початком для подальшої освіти.
http://vndnz77.org.ua/component/content/article/63-inklyuzivna-osvita/529-realizatsiya-proektu-skhodinki-do-uspikhu-v-inklyuzivnij-grupi-kz-dnz-77-vmr#sigProGalleriad649851dc2
© 2015 КЗ "ДНЗ №77 ВМР" All Rights Reserved. Designed by Igor Taranenko