Річний звіт про діяльність закладу

 

 

 

Упродовж 2020/2021 н.р. було проведено роботу щодо організації сучасного освітнього середовища, сприятливого для гармонійно розвиненої особистості та реалізації індивідуальних та творчих потреб кожної дитини.

Станом на сьогодні в садочку кількість дітей складає 450 дітей.

Працює 14 груп, з них 3- для дітей раннього віку, та 11 для дітей дошкільного віку , в тому числі старша група № 10 з інклюзивною формою навчання.

Організація освітнього процесу КЗ «ДНЗ № 77 ВМР» в 2020 - 2021 н. р. здійснювалась згідно з Національною доктриною розвитку освіти в Україні, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базовим компонентом дошкільної освіти , Програмою розвитку КЗ «ДНЗ № 77 ВМР» на 2016-2021 р. р. у гармоній­ному поєднанні освітніх виховних, навчальних, оздоровчих аспектів спрямована на реалізацію завдань освітньої роботи на 2020/2021 навчальний рік.

-         Забезпечення збереження, зміцнення фізичного та психічного здоров'я дітей, розвитку психічних процесів дітей у грі.

-         Удосконалення роботи щодо формування комунікативно-мовленнєвої та математичної компетенцій дітей дошкільного віку шляхом упровадження інноваційних методик і технологій з метою формування компетентностей необхідних для навчання в школі.

-         Формування екологічної свідомості, сталих навичок практичного життя, готовності до взаємодії з навколишнім світом, забезпечення колективної та особистої безпеки учасників освітнього процесу .

Виконанню завдань річного плану також сприяли виробничі наради, загальні збори колективу, наради при завідуючій, які було проведено в умовах адаптивного карантину онлайн.

Приміщення та територію навчального закладу облаштовано у відповідності до вимог Санітарного регламенту.

У 2020/ 2021 н. р. відбулося покращення матеріально-технічної бази закладу за рахунок бюджетних коштів.

Виконання завдань адміністративно-господарської роботи сприяло покращенню матеріально-технічної бази садочка, забезпеченню належного функціонування всіх систем закладу. За бюджетні кошти заклад забезпечено безконтактними термометрами, паперовими рушниками, дезинфікуючим засобом «Ароміл гідрожель», дезинфікуючим засобом для обробки рук АХД, дезенфікуючим засобом для обробки поверхонь «Санітаб», медичними масками, милом рідким дитячим; проведено медичний огляд працівників, проведено обслуговування системи очищення питної води та заміна фільтруючих механізмів; проведенно гідравлічні випробуваня та пневматична промивки внутрішньої системи опалення; пройшли навчання з пожежної безпеки та охорони праці відповідальні особи; проведено дератизацію та дезінфекцію м’якого інвентарю; придбано шафу господарську в інклюзивну групу.

Досить вагомий внесок у покращення умов перебування дітей внесли і наші батьки.

Щиро дякуємо батьківським громадам груп №1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 за вагомий внесок у покращенні освітнього середовища для дітей.

У групах та на майданчиках виконано необхідні ремонтні роботи, так у групі №11 проведено капітальний ремонт туалетних кімнат, у групі №1 проведено капітальний ремонт роздягальні. У всіх групах та на майданчиках виконано необхідні косметичні ремонтні роботи. В усіх група було придбано новий посуд для харчування дітей, іграшки, канцтовари. Підтримується у робочому стані все наявне обладнання, оновляються меблі, у групі №7 придбано нові столи для дітей, у групі №14 придбано дитячі меблі, шафа для посуду. Заклад забезпечено миючими засобами, пральним порошком, м’яким інвентарем тощо.

Приведено у відповідність до вимог територію дитячого садка.

Декоративно оформлено ігрові майданчики груп. Діти, батьки, вихователі випускних груп №5,10,13 висадили кущі самшиту, спіреї для розмежування та озеленення території.

Для проведення свят в музичній залі були пошиті костюми та виготовлено декорації, силами творчих педагогів та їх помічників зроблено ландшафтний дизайн квітників, завезено пісок.

Дякуючи батькам в групах №3,8,9,13 встановлено нові пісочниці.

Проведено ремонт аварійних електоромереж, тепломереж, водогонів; гідравлічне промивання каналізаційних труб. Підтримується у робочому стані обладнання на харчоблоці та пральні.

Така робота проведена завдяки спільним зусиллям колективу садочка і батьків, спонсорській допомозі.

Більш детальніше про надходження та використання позабюджетних коштів можете ознайомитись на сайті закладу.

З метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) велика увага у закладі приділялася дотриманню вимог санітарного законодавства та необхідності забезпечення належних протиепідемічних заходів, спрямованих на запобігання ускладнення епідемічної ситуації внаслідок поширення коронавірусної хвороби (COVID-19).Усі працівники пройшли інструктаж щодо запобігання поширенню коронавірусної інфекції (COVID-19), дотримання правил респіраторної гігієни та протиепідемічних заходів. Адміністрацією та медичним працівником здійснювався суворий контроль за виконанням даних заходів.

З метою дотримання правил безпеки життєдіяльності в дошкільному закладі створено належне безпечне середовище. Комісією регулярно обстежуються альтанки та інші конструкції, які знаходяться на спортивному та ігрових майданчиках, обладнання на пральні, харчоблоці та інших приміщеннях закладу, виявлені недоліки негайно усуваються.

Відповідно до вимог ЗУ «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом працювали над виконанням вимог охорони праці:

  • було розроблено комплексні заходи з організації безпечних умов праці відповідно до колективного договору
  • у закладі не було зафіксовано випадків травматизму виробничого характеру, дитячого травматизму
  • створено безпечне середовище для перебування працівників, дітей та батьків у закладі
  • проведено Тиждень безпеки дитини;
  • проведено Тиждень знань з безпеки життєдіяльності;
  • проведено бесіди, заняття, ігри, розігрування ситуацій, лялькових театрів
  • проведено тренувальні евакуації з приміщень закладу;
  • моделювання правильної поведінки при НС різного характеру.
  • Бєлєнька Г.В., Богініч О.Л., Богданець-Білоскаленко Н.І. Дитина. Освітня програма для дітей від 2 до 7 років. Вихователі всіх вікових груп;
    • «Цікаві шашки», програма та методичні рекомендації з навчання дітей старшого дошкільного віку гри в шашки (авт. – Семизорова В.В., Романюк О.В., Дульська Г.П.) – вихователь Склярук Т.Б.;
    • · «Дитяча хореографія» А.Шевчук- керівник музичний Оранська А.В.
      • О. Березина, О. Гніровська, Т. Линник. Грайлик. Парціальна програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі. Вихователь Миськова Т.М.
      • Л. Лохвицька. Про себе треба знати, про себе треба дбати. Парціальна програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку. Вихователь Горшиніна А.С.
      • «Україна – моя Батьківщина» парціальна програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку за науковою редакцією О. Д. Рейпольський. Вихователі Бондар Н.В., Зінченко Т.І.
      • Олександр Тимовський, Ігор Репік. «Дитина у світі дорожного руху» програма з формування основ безпечної поведінки дітей дошкільного віку під час дорожнього рух. Вихователь Марчук Н.Г., Подимак Н.Г..
      • Н. Гавриш , О.Пометун «Дошкільнятам – освіту для сталого розвитку» вихователі Склярук Т.Б., Царук Н.В., Шабельникова Ю.М.
      • «Планування роботи КЗ «ДНЗ № 77 ВМР» за 2020/2021 навчальний рік , визначення завдань.
      • Формування у дошкільників мотивації до дій і моделей поведінки, орієнтованих на сталий стиль життя.
      • Сучасні підходи щодо формування готовності дитини передшкільного віку до навчання в умовах НУШ.
      • Підсумки освітньої та методичної роботи за 2020/2021 н.р. Виконання Плану роботи КЗ «ДНЗ № 77 ВМР у 2020/2021 н.р.
        • Семінар - практикум : «Інтерактивні методи навчання дітей дошкільного віку».
        • Практикум:««Формування навичок миття рук у дітей раннього та дошкільного віку».
        • Педагогічні читання:
        • «Розвиток пізнавальної сфери дитини на третьому році життя» Є.Шийко – вихователі груп раннього віку Подорожняк Т.В., Нікітюк Т.В., Липова А.О., Босенко О.С., Олея О.І.;
        • «Веселкова музикотерапія» оздоровчо- освітня робота з дітьми старшого дошкільного віку. Малашевська І.А. , Демидова С.К. (керівник музичний Сластьон З.О.);
        • Квадрат Воскобовича- в усіх дошкільних групах;
        • Вивчення віршів з допомогою схем, малюнків за методикою С.Лисенкової. Сайнецька Т.І.;
        • І. Мурашковська «Складання розповіді за картиною» з використанням РТУ- ТРВЗ- вихователь Матушевська А.В.
        • «Розвиток інтелектуальних здібностей дітей засобами ейдотехніки» (з досвіду роботи вихователя КЗ «ДНЗ № 35 ВМР» Буняк С.О. ) вихователь Москальчук Л.В.;
        • Л.Шульга «Розвиток творчих здібностей в образотворчій діяльності» (вихователь Заболотна К.В. );
        • Г.С. Тарасенко «Система естетико-екологічного виховання» (вихователь Масловата Л.Ю.).
          • Ефективність педагогічних впливів щодо формування у дошкільників уявлень про професії, орієнтованих на сталий стиль життя;
          • Рівень освітньої роботи в КЗ «ДНЗ № 77 ВМР» щодо формування мовленнєвого розвитку дошкільників ;
          • Результативність оздоровчої роботи з дітьми раннього та дошкільного віку.
          • Результати реалізації завдань Базового компоненту у старших групах.;

Відповідно до Інструкції з організації охорони життя та здоров`я дітей у ЗДО педагоги закладу планували та проводили наступну роботу з дітьми:

Всі педагоги та працівники закладу регулярно проходять інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, на робочих місцях, медичні огляди, в наявності всі необхідні інструкції, медичні книжки працівників.

З метою реалізації завдань Базового компонента  дошкільної освіти, впроваджувалися такі освітні програми:

Велика увага приділялася спрямуванню зусиль педагогічного колективу на побудову навчально-виховного процесу на засадах розвивальної педагогіки, спрямованої на раннє виявлення та найбільш повне розкриття потенціалу (здібностей) у дітей, з урахуванням їх вікових та психологічних особливостей, превентивного виховання в системі освіти дошкільного навчального закладу, реалізацію сучасного особистісно орієнтованого підходу до дітей, який передбачає формування в дитини здібностей і бажання усвідомлювати себе як особистість.

Педагогічним і обслуговуючим персоналом штат ЗДО укомплектований. В закладі нараховується 66 працівників, з яких 33 - обслуговуючий персонал. Показником правильної кадрової політики є стабільність кадрового складу. Адміністрація закладу постійно опікується питаннями фахового зростання працівників, психологічного мікроклімату в колективі.

 

У 2020 - 2021 навчальному році з дошкільнятами працювали 33 педагоги, із яких 19 педагогів мають вищу освіту, вищу освіту за спеціальністю «Дошкільна освіта» мають 4 педагоги, з них: вищу кваліфікаційну категорію – 2 педагоги, першу кваліфікаційну категорію -3, другу кваліфікаційну категорію – 1 педагог, 15 педагогів мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст», 11 тарифний розряд – 7 педагогів, десятий тарифний розряд - 5 педагогів. Педагогічне звання «старший вихователь» має 1педагог.

Метою створення умов для успішної соціально-психологічної та професійної адаптації молодих педагогів практикувалась така форма роботи, як «Школа професійної адаптації та наставництва молодих вихователів». Завдяки вмілому управлінню з боку завідуючої Шестопаль Олени Миколаївни, й наставників: вихователя-методиста Науменко Олени Василівни, вихователів Шабельникової Юлії Миколаївни, Царук Наталії Василівни, Бондар Надії Василівни, Липової Алли Олександрівни, Нікітюк Тетяни Володимирівни, молоді педагоги отримали дієву практичну допомогу з усіх складних питань розвитку, навчання та виховання дітей дошкільного віку. Чітка, послідовна і водночас гнучка система роботи з молодим педагогом дала змогу успішно розв’язувати завдання підвищення якості педагогічного процесу, сприяла зростанню фахової майстерності.

Стажери та молоді вихователі відвідували міські школи стажера та молодого вихователя. Крім того, вихователі груп раннього віку Подорожняк Т.В., молодшого Зінченко Т.І., середнього Миськова Т.М., старшого Матушевська А.В., музичний керівник Сластьон З.О., відвідували міські методоб’єднання, завідувач Шестопаль О.М. та вихователь-методист Науменко О.В. (міські семінари, методоб’єднання, майстер-класи, тренінги для керівників та вихователів-методистів), які відбувалися онлайн.

В результаті такої роботи опрацьовані актуальні питання організації освітнього процесу, проведені звіти та презентації напрацьованих матеріалів. Результатом проведених заходів є підвищення проектно-конструктивної свідомості та прагнення  педагогів до постійного самовдосконалення.

Організація методичної роботи

Упродовж року методична робота та робота методичного кабінету була спрямована на вирішення проблеми: «Створення особистісно орієнтованого освітнього середовища, в якому концептуальний розвиток педагога стане основою педагогіки партнерства на засадах дитиноцентризму з метою формування компетентностей учня 21 століття».

Програмне та психолого - методичне забезпечення педагогічного процесу відповідало меті і пріоритетним завданням діяльності закладу. Методична та науково-теоретична робота базувалася на досягненнях науки, перспективного педагогічного досвіду кращих педагогів і була спрямована на підвищення компетентності та професійної майстерності кожного педагога.

У ході реалізації змісту методичної роботи в закладі упродовж року, згідно перспективного плану педагоги Науменко О.В., Липова А.О., Марчук Н.Г., Матушевська А.В., Нікітюк Т.В., Подимак Н.О., Сініок М.М., (згідно перспективного плану) включені до графіка курсів підвищення кваліфікації на 2021 рік при Комунальному закладі вищої освіти «Вінницька академія безперервної освіти». Курсова підготовка   сприяє збагаченню їхнього педагогічного досвіду, поглибленому вивченню питань організації освітнього процесу, засвоєнню інноваційних технологій та сучасних методів роботи.

Згідно перспективного плану 4 педагоги чергово та 2 педагоги позачергово пройшли атестацію. Результати атестації наступні: присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії», керівнику музичному Сластьон З.О., вихователям Заболотній К.В., підтверджено відповідність 11 тарифному розряду», вихователю Шабельниковій Ю.М. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії», вихователям Шестопаль О.М., Науменко О.В. підтверджено відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії»

Для вирішення завдань, спрямованих на вдосконалення кваліфікації та професійної майстерності педагогів, в дошкільному закладі були проведені масові, групові та індивідуальні форми методичної роботи.

А саме:

Педагогічні ради:      

           Реалії внесли досить жорсткі корективи в роботу закладу. З метою запобігання та недопущення поширення захворювання на коронавірус COVID-19 з методична робота здійснювалась як оф-лайн так і у дистанційному режимі через Gmail – групу «Група педагогів «КЗ ДНЗ № 77 ВМР»», viber-групу, електронну пошту, телефонний зв’язок. Педагогам надавались консультації щодо організації освітньої роботи в дистанційному режимі, з використанням програми ZOOM, MEED педагогічні години, заключне заняття семінару практикуму, з використанням GOOGLE- продуктів проводилось анкетування, діагностика педагогів, забезпечено проведення навчальних занять за допомогою дистанційних технологій, які розміщені на офіційному сайті закладу.

Ефективність педагогічних рад забезпечувала ретельна попередня підготовка. До кожної педради планувався комплекс методичних заходів, які були тим стержнем, що поєднував зусилля педагогів, спрямованих на   розв’язання пріоритетних завдань.

   Проведені консультації носили проблемний характер, що спонукало педагогів до активної участі  в обговоренні питань освітньої діяльності, розвитку педагогічної майстерності.

Ефективними були наступні форми роботи:

Науково- теоретичний семінар «Моніторинг якості дошкільної освіти: кваліметричний підхід до оцінки розвитку дитини»

З використанням Gmail- групи педагогів проведено

онлайн –семінар (кейс метод) : «Використання комплексних та парціальних програм, інноваційних педагогічних технологій, методик в дошкільній освіті, як необхідна умова успішності вихованця».:

«Микола Іванович Пирогов – видатний хірург, педагог і громадський діяч».

Крім того проведено консультування педагогів ( 12 консультацій для усіх педагогів та 5 консультацій для молодих педагогів). Розроблено та надано методичні рекомендації молодим педагогам та вихователям, які потребують допомоги. Сприяли творчому та професійному зростанню педагогів і інші форми роботи. Зокрема індивідуальні та групові консультації для молодих педагогів, вихователів груп раннього віку, музичних керівників; «Дні педагогічної творчості» в рамках яких педагоги поділились досвідом роботи з колегами та батьками. Чітка конкретизація питань актуальних для вузького кола педагогів досягла своєї мети, налаштувала їх на плідну роботу, дозволила розібрати детально проблеми, що турбують, знайти шляхи їх вирішення.

З метою вдосконалення навчально-виховного процесу педагогічний колектив використовував альтернативні методики та інноваційні технології, а саме:

Вивчення результативності роботи педпрацівників з питань впровадження позитивного педагогічного досвіду, інноваційних технологій  та методик, парціальних програм показало позитивні кількісні та якісні показники реалізації ідей нововведення та позитивний вплив на  оптимізацію освітньо-виховного процесу.   

Доцільно зазначити високий рівень проведення відкритих показів педагогами:

Шабельникова Ю.М.– вихователь середньої групи («Сучасні методи педагогічних впливів мотивації що до формування сталого способу життя»);

Заболотна К.В. – вихователем старшої групи № 5 («Здійснення інтегрованого підходу освітньої діяльності в процесі підготовки старших дошкільників до навчання в НУШ.»);

Масловатою Л.Ю.- вихователь молодшої групи. («Формування ресурсозберігаючої, соціально дружньої, безпечної   поведінки у процесі ігрової діяльності із використанням самонавчання дітей «діти-дітям» (із закріпленням практичних навичок тощо).

Проведення відкритих показів для колег спонукало педагогів до самоосвіти, самовдосконалення, прояву творчої ініціативи. Музичні керівники Оранська А.В., Сластьон З.О., надавали вихователям усіляку допомогу, вдало підібрали музичний репертуар.

Для підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки педагогічного колективу проведена підписка на періодичні видання, а саме: «Практика управління дошкільним закладом», «Вихователь-методист дошкільного закладу», «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Музичний керівник», «Медична сестра дошкільного закладу», «Методична скарбничка вихователя».

Аналіз оцінювання методичних заходів, проведених упродовж навчального року, показав, що всі вони носили науково-методичний і пізнавальний характер, сприяли підвищенню професійної компетентності педагогів, покращанню якості володіння різноманітними методами роботи.

Аналіз роботи дошкільного закладу за минулий рік показав, що актуальність, системність, цілісність-це принципи, згідно яких здійснювалася робота закладу. Пріоритетні завдання було відображено в усіх розділах річного плану.

Певну увагу було приділено контролю планування освітнього процесу. Перспективне та календарне планування відповідає вимогам та знаходиться на достатньому рівні.

Керуючись чинними державними   документами       та      планом роботи колектив виконав поставлені завдання.

Педагогічний колектив ЗДО в 2020 - 2021 навчальному році продовжив роботу з пошуку та впровадження нових технологій, форм і методів організації навчально–виховного процесу, реалізації Базової програми виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина».

Керуючись основними державними документами, що регламентують діяльність закладу, педагоги спільно з батьками продовжували працювати над оновленням та поповненням ігрового предметно-розвивального середовища, необхідних умов для розвитку потреб і інтересів кожної дитини, для її духовного зростання, фізичної досконалості, прояву самостійності, реалізації своїх задумів і бажань, формування ігрової культури дітей.

Злагоджена, творча робота педагогічного колективу дала змогу створити в дошкільному закладі сприятливі умови для ефективної роботи.

На виконання вимог статей 41, 67 Закону України «Про освіту» в закладі проводиться робота по розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Розроблено «Положення внутрішньої системи забезпечення якості освіти».

Результати освітнього процесу

Зміст методичної роботи позитивно вплинув на рівень освітньої роботи з дітьми дошкільного віку. З метою підвищення ефективності роботи педагогів, відповідно до річного плану, здійснювався тематичний аналіз організації освітнього процесу:

Зміст та матеріали даних вивчень узагальнені в довідках із зазначенням термінів, відповідальних осіб, питань для перевірки, висновків та зауважень за результатами вивчення, а також, за необхідністю, визначенням коригувальних заходів. Результати вивчень були оголошені на нарадах при завідувачеві, педагогічній раді закладу.

Організована навчально-пізнавальна діяльність планувалась відповідно до завдань освітньої програми для дітей (від 2 до 6 (7) років «Дитина», з урахуванням умов розвивального предметного, природного, соціального середовища і потреб, інтересів, запитів, здібностей дітей.

В ході контрольно-діагностичного обстеження рівня сформованості компетентностей дітей старшого дошкільного віку з використанням кваліметричного методу на кінець 2020–2021 навчального року було охоплено 112 дітей. Зведені результати свідчать про наступне:

Результати моніторингу сформованості компетенцій за Базовим компонентом дошкільної освіти дітей 6-го року життя КЗ «ДНЗ № 77 ВМР» (за кваліметричним методом оцінки)

 

КЗ «ДНЗ№77   ВМР»

Сформовано повністю (%)

Сформовано достатньо (%)

Сформовано посередньо

(%)

Сформовано мінімально

(%)

Не сформовано

(%)

Фізичний розвиток і здоров’я

49

39

12

0

0

Соціальний розвиток

51

36

13

0

0

Природничо-екологічний розвиток

62

28

10

0

0

Предметно - практична діяльність та художньо-естетичний розвиток

58

36,5

5,5

0

0

Ігрова діяльність

69

28

3

0

0

Сенсорно-пізнавальний розвиток

61

29

10

0

0

Мовленнєвий розвиток

44

44

12

0

0

Слід відмітити, що у всіх дітей компетенції сформовано, що забезпечить їм успішне навчання в школі.

Під час обстеження виявлено, що діти проявляють інтерес до навчання, майже всі легко йдуть на контакт, комунікабельні, легко вступають у відносини з однолітками та дорослими людьми і вільно почувають себе у цьому товаристві. У дітей сформована готовність до прийняття нової соціальної ролі - школяра. Це виражається у серйозному ставленні до школи взагалі і до навчальної діяльності та вчителя, зокрема.

Діти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків.

Однак, аналіз освітньої роботи показує, що є недоліки у формуванні мовленнєвої компетенції дітей, також, актуальним залишається питання фізичного та психічного здоров’я дошкільників. Розв’язання окреслених завдань не може бути успішним без уваги до ігрової діяльності дітей, тож ці напрямки потребують особливої уваги.

Рівень подання програмового матеріалу з музичного виховання мав належний рівень завдяки плідній роботі керівників музичних Оранської А.В., Сластьон З.О., що в свою чергу дало вагомі результати в засвоєнні знань дошкільнятами. Малята не лише із задоволенням співають і танцюють, а й виконують різноманітні творчі завдання, отримуючи радість від участі в різних видах музичної діяльності залюбки діляться нею з оточуючими. Музичні керівники постійно вносять нотки творчості у свою діяльність, завжди знаходять щось нове, неординарне, цікаве дітям, тим самим підвищують якість та ефективність педагогічного процесу, працюють у тісній взаємодії з вихователями та батьками.

В дошкільному закладі створені умови для розвитку і виховання кожної дитини, її індивідуальних можливостей. Протягом навчального року у закладі плідно працювали гуртки: співів «Веселі голоси»- керівник Сластьон З.О., хореографічний «Веселі черевички» - керівник Оранська А.В., забезпечення готовності до навчання в школі «Казочка- навчалочка» під керівництвом вихователів Марчук Н.Г., Подимак Н.Г. Заболотної К.В., Матушевської А.В., «Про здоров′я треба знати, про здоров′я треба дбати» - вихователь Сініок М.М., ««Космічні мандрівки» - Москальчук Л.В. Царук Н.В.; «LEGO конструювання»

Сайнецька Т.І., «Цікаві шашки» - Склярук Т.Б.

Заняття в гуртках сприяли розвитку індивідуальних задатків, творчих здібностей та нахилів кожної дитини. Діти мали можливість показати свої уміння, враження, почуття і думки в різноманітній творчій діяльності.

Розмаїття обраних педагогами методів дає позитивний результат у роботі з дітьми.

Активну участь приймали наші вихованці у конкурсі «BrightTalent Stars» у рамках міського фестивалю «Чарівна квітка» який за умови карантину проходив онлайн. Відзнятівідео були розміщені на Web-сайті та сторінці закладу у Facebook підхештегом #МАЙБУТНЄ_КРАЇНИ_У_МРІЯХ_ДИТИНИ. Виступи засвідчилимайстерність юних артистів, підтримку їх батьків, високий рівень художньо– музичної творчості. Всього було представлено 12 номерів, у яких бралиучасть 49 юних артистів.Костюми для цього виступу пошила кастелянка Олена Михайлівна.

У період з 24.03.2021 року по 15.04.2021 року було проведено конкурс «Колискова пісня» у якому брали участь працівники закладу, батьки, родичі вихованців. Відеоролики конкурсних номерів було розміщено на у Facebook закладу під хештегом:#КОЛИСКОВА_ДУША_ЯКА_ХОДИТЬ_НАВШПИНЬКАХ

Материнська любов і народна мудрість створили велике диво – колискову пісню. Всі учасники на високому рівні виконали твори.

Забезпечення рівного доступу до дошкільної освіти

У 2020/2021 навчальному році у закладі працювала інклюзивна група.

     Для кожного з вихованців розроблено свою індивідуальну програму розвитку, на підставі заключень та рекомендацій ІРЦ, а також індивідуальний навчальний план. Кожні три місяці відбувається корекція навчального плану, відповідно до динаміки розвитку вихованців з ООП.

         Протягом всього періоду функціонування інклюзивної групи на базі групи №10 було придбано матеріали та посібники для організації ефективного інклюзивного середовища. Окремої ресурсної кімнати немає. Разом з тим було облаштовано ресурсний простір, який забезпечений усім необхідним. Є сухий басейн, місце для усамітнення, розвивальні ігри, навчальні матеріали тощо.

Асистент вихователя працювати з дітьми над адаптацією в соціальній, освітній і побутовій сферах життєдіяльності; формуванням і розвитком словника зв’язного мовлення, моторних функцій, психічних процесів, елементарних психічних процесів, елементарних математичних уявлень, сенсорних еталонів. Допомагає в організації освітнього процесу в інклюзивній групі, спостерігатиє за дітьми з особливими освітніми потребами для вивчення їхніх індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів і потреб.

       Для навчання та розвитку дітей з ООП у закладі використовують різноманітні методики,а саме: Методика Глена Домана,  Марії Монтессорі, Блоки Дьєнеша, Палички Кюізенера, різноманітні арттерапевтичні форми роботи.

     Також колектив КЗ «ДНЗ №77 ВМР» взяв участь у конкурсі «Кращі інклюзивні практики України» - 2020 де представили проєкт «Сходинки до успіху». Це робочий зошит, який було створено для індивідуальної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах різновікової групи, в якій навчаються троє дітей з ООП з різними нозологіями. Даний посібник є зразком. Наповнюваність посібника для кожної дитини підбирається індивідуально, з урахуванням її віку, індивідуальних особливостей, можливостей та навчальних потреб, враховуючи адаптацію та модифікацію освітньої програми. Створення такого посібника для дітей з ООП допомагає створити ефективні умови для моніторингу якості здобутих знань під час освітньо-виховного процесу, додаткового пояснення та закріплення цих знань, умінь та навичок.

         Діти з ООП відвідують профільних спеціалістів (психолога, дефектолога, сурдолога, логопеда) поза навчальним закладом на комерційних засадах.

       Усі вихованці з ООП залучаються до всіх форм роботи в закладі, приймають активну участь у розвагах та святах. Відвідують гуртки англійської мови та хореографії.

       Активно проводиться індивідуальна робота з кожним із вихованців орієнтовно до їх потреб, а саме: соціалізація, розвиток комунікативних навичок, розвиток звуковимови та зв’язного мовлення, розвиток дрібної та загальної моторики, удосконалення навичок самообслуговування тощо.

     У всіх вихованців наявна позитивна динаміка розвитку. Діти навчилися взаємодіяти з соціумом та один з одним, адаптувалися до умов дитячого садочка. Двоє вихованців готові до подальшого навчання у загальноосвітній школі.

Фізкультурно - оздоровча робота

Збереження та зміцнення фізичного й психічного здоров’я дітей, формування в них свідомого ставлення до власного здоров’я є одним з основних завдань роботи закладу дошкільної освіти.

   З метою контролю за станом роботи з формування у дітей елементів здоров`я зберігаючої компетентності протягом року адміністрація КЗ «ДНЗ № 77 ВМР» здійснювала контроль з таких питань: дотримання режиму дня з урахуванням вимог програми, організація харчування дітей, виконання рухового режиму протягом дня, організація та проведення загартовуючих процедур, організація та проведення прогулянок, своєчасність відвідування ранкової гімнастики, дотримання протиепідеміологічних заходів під час адаптивного карантину.

     Педагогічний колектив дошкільного закладу проводить планомірну роботу, щодо ознайомлення батьків з результатами фізичного виховання та загартування дітей, пропагує здоровий спосіб життя через інформаційний блок для батьків, який включає: листи здоров’я по всіх вікових групах, спортивні розваги, пішохідні переходи.

У період з 29.04.2021 р. по 31.05.2021 р.було організовано та проведено чемпіонат з різних видів спорту серед дітей старшого дошкільного віку.У чемпіонаті брали участь вихованці старшого дошкільного віку, всього у спортивних святах, змаганнях було задіяно 62 дітей. Відкриття та закриття змагань відбувалося у святково прикрашеній залі за участю казкових героїв. У змагання з городків «У садочку час не гай в городки сміливо грай» брали участь 54 вихованців, більшість з них показали достатній рівень техніки гри.

           Члени гуртка «Мудрі шахи» (керівник Склярук Т.Б.)під гаслом «Ставим вміло шах і мат – у дошкільнят чемпіонат!» змагались між собою за звання кращого гросмейстера. 8 хлопчиків та 10 дівчаток з групи №5 та 10 дівчаток і 7 хлопчиків з групи №10 .

       У змаганнях з баскетболу «М’яч в кільце я закидаю – в баскетбол уміло граюбрали участь 16 юних спортсменів.

              Змагання із футболу «Забивай в ворота гол – грай із радістю у футбол!» привернули увагу не лише 17 хлопчиків , а й 6 дівчаток.

Проведені заходи сприяли формуванню основних фізичних якостей, рухових умінь, оволодінню початковими елементами спортивних ігор, вправами спортивного характеру, удосконаленню системи фізичного виховання дітей старшого дошкільного віку, залучення їх до різноманітних видів спорту.

Слід підкреслити щодо участі у змаганнях були залучені і діти з особливими освітніми потребами.

Досить актуальним є й висвітлення даної інформації на інтернет - сайті дошкільного закладу. В кожній віковій групі обговорювалися питання зміцнення здоров`я дітей.

Систематично проводяться заняття з фізкультури, фізичні хвилинки, фізкультпаузи, загартовуючі заходи.

Пофарбовано спортивний майданчик: створено зону для стрибків у довжину, в наявності необхідний інвентар - м`ячі різних діаметрів, гімнастичні палиці, мішечки для метання, обручі, бар’єри, кеглі, городки, набір кубів.

   Питання фізкультурно-оздоровчої роботи залишається актуальним і потребує подальшого розвитку.

Безпека життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу

Відповідно до вимог ЗУ «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом працювали над виконанням вимог охорони праці:

  • було розроблено комплексні заходи з організації безпечних умов праці відповідно до колективного договору
  • у закладі не було зафіксовано випадків травматизму виробничого характеру, дитячого травматизму
  • створено безпечне середовище для перебування працівників, дітей та батьків у закладі
  • проведено Тиждень безпеки дитини;
  • проведено Тиждень знань з безпеки життєдіяльності;
  • проведено бесіди, заняття, ігри, розігрування ситуацій, лялькових театрів
  • проведено тренувальні евакуації з приміщень закладу;
  • моделювання правильної поведінки при НС різного характеру.
  • інформували про створення максимально безпечних умов перебування дитини вдома, на відпочинку;
  • знайомили батьків із роботою закладу з даного напряму;
  • залучали батьків до освітнього процесу ;
  • вивчали та пропагували кращий досвід сімейного виховання.
  • Забезпечення збереження, зміцнення фізичного та психічного здоров'я дітей, розвитку психічних процесів дітей у грі.
  • Удосконалення роботи щодо формування комунікативно-мовленнєвої та математичної компетенцій дітей дошкільного віку шляхом упровадження інноваційних методик і технологій з метою формування компетентностей необхідних для навчання в школі.
  • Формування екологічної свідомості, сталих навичок практичного життя, готовності до взаємодії з навколишнім світом, забезпечення колективної та особистої безпеки учасників освітнього процесу .
  • Створення універсального дизайну в закладі, пошук оптимальних шляхів і засобів розв`язання питань формування освітнього процесу для дітей з особливими потребами .

Відповідно до Інструкції з організації охорони життя та здоров`я дітей у ЗДО педагоги закладу планували та проводили наступну роботу з дітьми:

   Педагоги добирали такі форми роботи, які дозволили б дитині відчути не лише цінність свого життя та здоров`я, а й свої можливості у зміцненні та збереженні його, підготувати до чітких дій у небезпечних ситуаціях, сприяли вихованню самостійності та відповідальності, не допускали виникнення відчуття страху.

 У роботі з батьками колектив обрав основним напрямом роботи формування у дітей безпечної поведінки у довкіллі, а саме:

Таким чином, робота з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності ЗДО проводилася на достатньому рівні.

Медичне обслуговування

В КЗ «ДНЗ № 77 ВМР», відповідно вимог Положення про медичний кабінет дошкільного закладу обладнано і функціонує медичний блок (медичний кабінет, два ізолятори), який в основному оснащений відповідним обладнанням, лікарськими засобами та виробами медичного призначення для надання невідкладної медичної допомоги. Медичний кабінет   відповідає санітарно-гігієнічним нормативам за площею.

Медичне обслуговування закладу здійснюється сестрою медичною КЗ «ДНЗ № 77 ВМР» Чехівською В,М.

На протязі 2020-2021 н.р. під час роботи закладу в умовах карантину у зв’язку з поширення коронавірусної хвороби (COVID - 19) суворо дотримувалися протиепідемічні заходи згідно постанови Головного державного лікаря України від 22 вересня 2020 р. №55. Заклад повністю був забезпечений дезінфікуючими засобами для обробки поверхонь та рук, засобами особистої гігієни та індивідуальними засобами, безконтактними термометрами. Здійснювався суворий контроль за дотриманням вимог щодо організації освітнього процесу в умовах карантину. Велика увага приділялася розміщенню інформації на інтернет ресурсах, щодо необхідності дотримання протиепідемічних заходів COVID - 19.

Постійно проводиться аналіз стану здоров’я дітей - визначаються групи здоров’я, та фізичний розвиток дітей. Ці показники враховуються під час проведення занять з фізичної культури, при організації рухового режиму, впродовж дня, загартовуючих заходів, підбору рухливих ігор тощо. У кожній віковій групі за результатами обстеження дітей спеціалістами та антропометричними вимірами ведеться листок здоров’я кожної дитини, згідно з яким проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи. Це питання щокварталу обговорювалося на виробничій нараді.

У порівняні з початком 2020 р. рівень захворюваності зменшився на 0,005на кінець 2021навчального року.

Медичні огляди працівників закладу проводяться згідно плану 2 рази на рік (березень, вересень).

Організація харчування

Невід’ємною частиною збереження здоров’я дітей є раціональне харчування, яке отримують діти у дошкільному закладі.

Механізм організації харчування дітей впродовж навчального року визначали законодавчі та нормативно-правові документи. На виконання ст. 35 Закону України «Про дошкільну освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 17.04.2006 р №298/227«Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», Санітарний регламент для ДНЗ (наказ МОЗ №234 від 24.03.2016), Інструкція з організації харчування дітей в ДНЗ № 298/227 від 17,04,2006 р., наказ Мінагрополітики №590 від 01,10,2012 р. «Про затвердження вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)»

З 1 вересня 2021 року наберуть чинності не лише нові норми харчування, а й порядок організації харчування в закладах освіти постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305.

Запроважено систему управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні чинники, визначені для безпеки харчових продуктів.

Аналіз харчування дітей ЗДО протягом 2020 - 2021 навчального року показав, що в цілому харчування було організовано на належному рівні. Вихователі дотримувались вимог програми, щодо виховання культурногігієнічних навичок, помічники вихователів виконували санітарні норми організації харчування в групах.

Порушень технології приготування їжі не було. Сестрою медичною і комірником контролювалась якість продуктів від постачальників, про що свідчить вся наявна документація. Своєчасно та правильно ведуться журнали бракеражу сирої та готової продукції.

   З метою попередження кишково-шлункових захворювань та харчових отруєнь серед дітей здійснюється суворий контроль за умовами зберігання та дотримання термінів реалізації продуктів і технологією приготування їжі.

Регулярно проводиться зняття проб страв, виставляються добові проби. До раціону харчування входять риба, м`ясо, птиця, овочі, молочні продукти.

Технологічні картки є на всі страви перспективне меню наявне.

Наступність КЗ «ДНЗ № 77ВМР» та КЗ «СЗОШ І-ІІІ ст. №8 ВМР»

Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад № 77 ВМР» тісно співпрацює з КЗ «СЗОШ І-ІІІ ст. №8 ВМР».

З метою реалізації наступності та перспективності проведено онлайн екскурсії для майбутніх першокласників до класу, бібліотеки, спортивної зали.

     Ефективно проводилася співпраця з батьками з метою корекції поведінки дітей, психологічної підготовки до школи. Упродовж навчального року батьків знайомили з новими підходами здобування освіти в початковій школі, що допомогло їм розвіяти сумніви щодо навчання дітей в школі з 6-ти років та ближче познайомитись. У закладі налагоджено консультаційну допомогу для батьків майбутніх першокласників. З метою мотиваційної готовності дітей до школи регулярно проводились читання літературних творів про школу, гуморесок, розгорталась сюжетно- рольова гра «Школа».

Результати контрольних занять та бесіди з дітьми старшого дошкільного віку показали, що протягом року робота з підготовки дітей до школи, підготовки руки до письма велася послідовно і систематично. Діти– випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків.

Робота з батьками

Одним із першочергових завдань адміністрація закладу вбачає співпрацю з батьками щодо об’єднання зусиль сім’ї та колективу на засадах відкритості, взаємодовіри та співробітництва для зміцнення матеріальної бази, поліпшення умов перебування дітей в садочку. В умовах карантину спричиненою COVID-19, було активізовано роботу з батьками в соціальних мережах, у viber-групах щоденно проводиться інформування, консультування батьків із питань харчування, оздоровлення, освітньої роботи.

У жовтні 2020 року було проведено онлайн батьківську конференцію «Формування екологічної свідомості, навичок практичного життя, готовності до взаємодії з навколишнім світом».

В ході проведених заходів широко представлено роботу закладу по ефективності використання педагогічних впливів для щодо формування екологічної свідомості, навичок практичного життя , використання інноваційних педагогічних технологій, методик, освітніх програм. Батькам представлено парціальну програму Н. Гавриш , О.Пометун. «Дошкільнятам – освіту для сталого розвитку», яка впроваджується у роботі з дітьми, дана програма має сучасний погляд на проблему формування в дітей звичних моделей поведінки. Вихователем Шабельніковою Ю.М. презентовано соціально-екологічний проєкт «Виховання культури сортування сміття та поводження з відходами у всіх учасників освітнього процесу», проведено онлайн анкетування щодо сортування сміття у родинах. Всі, без винятку, родини підкреслюють, що формування сталих звичок поводження із відходами забезпечує дітям набуття необхідних знань та досвіду.

         У тісній взаємодії із громадськістю та батьками зміцнюється матеріальна база закладу.

Напрями освітньої діяльності та шляхи їх реалізації у 2021 – 2022 навчальному році:

Щодо освітнього середовища

- удосконалення створеного сучасного універсального дизайну, спрямованого на безпеку, доступність, зокрема і для дітей з особливими освітніми потребами;

- розвиток інтерактивного предметно-розвивального середовища із реалізацією діяльнісного підходу :

1.створення та використання технологічних карт для ознайомлення дітей з професіями дорослих з метою формування предметно-практичної та технологічної компетентностей дітей;

2. оновлення системи роботи на екологічній стежині, відповідно до сучасних вимог з метою забезпечення сталого розвитку здобувачів освіти.

 

Щодо здобувачів дошкільної освіти. Забезпечення всебічного розвитку дитини, набуття нею життєвого соціального досвіду.

- організація освітнього процесу на засадах ефективного планування та аналізу результативності;

- в рамках проєкту «Українським дітям-європейську якість освіти»
застосування кожним педагогом сучасних технології та методик в освітньому процесі, спрямованих на оволодіння здобувачами дошкільної освіти ключовими компетентностями сталого розвитку;

- використання кваліметричного підхіду до оцінки рівня сформованості компетенцій дитини старшого дошкільного віку.

Щодо фахової діяльності педагогічних працівників

- розбудова сучасної системи підвищення кваліфікації педагогів із використанням різних форм здобуття освіти у тому числі онлайн навчання на фахових інтернет порталах «Всеосвіта», «Педрада» інших медіа ресурсах, перегляд вебінарів на сторінках соціальних мереж МОН України тощо;

- включення педагогів у розбудову внутрішньої системи забезпечення якості освіти через участь у робочій групі;

- вивчення та активне впровадження чинного Базового компонента дошкільної освіти (організація низки семінарів із вивчення Державного освітнього стандарту);

- робота «Школи професійної адаптації та наставництва» з метою успішного включення в роботу молодих педагогів;

- продовження конструктивної співпраці педагогічних працівників із батьками в карантинних умовах в рамках освітнього проєкту «Зворотній зв’язок» з використанням сучасних засобів комунікації;

- розробка та реалізація проєкту «Медіа активний методичний кабінет» у напрямку розширення інформаційно-просвітницького простору.

Щодо управлінських процесів

- формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- оприлюднення інформації про діяльність закладу через сайт та сторінки у соціальних мережах;

- забезпечення можливостей для професійного росту педагогічних працівників;

- забезпечення ефективної роботи закладу на засадах НАССР;

- утримання у належному стані матеріально-технічної бази;

- забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.

Також визначено

Мету та завдання, спрямовані на підвищення якості дошкільної освіти у 2021-2022 навчальному році

За сприяння міської ради колектив нашого закладу у співпраці з батьками продовжує створювати сучасний дошкільний заклад : позитивний та динамічний,

У нашому закладі діти відчувають себе талановитими, радісними, щасливими.

         Бажаю нашим дітям, батькам, працівникам, міцного здоров’я, творчих злетів, миру, та щасливого майбутнього.