Організація трудового виховання

 

Трудове виховання у ЗДО— процес формування у дітей суспільних мотивів трудової діяльності, поваги до праці дорослих, дбайливого ставлення до результатів праці інших. Головна мета трудового виховання дошкільників — формування особистості дитини, а також її правильного ставлення до трудової діяльності. Серед цілей трудового виховання також: розвиток у дошкільнят кмітливості, спостережливості, уваги, зосередженості, пам'яті зміцнення їхніх фізичних сил та здоров'я забезпечення всебічного розвитку дітей. Швидкий темп життя сучасної сім’ї негативно впливає на трудовий розвиток дітей дошкільного віку. У батьків, які весь час кудись поспішають, постійно немає часу чекати поки їхня дитина сама вмиється, одягнеться, розчеше волосся, застелить ліжко, застебне ґудзики чи зашнурує черевики. Звідси й виникають актуальні проблеми трудового виховання дошкільнят, а саме:

зниження рівня інтересу до праці формування недостатнього запасу знань про працю дорослих відсутність бажання брати участь у повсякденній праці (це в першу чергу стосується старших дошкільнят) низький рівень сформованості трудових навичок вихованців старших груп вихованців ЗДО.

Організація трудової діяльності в ДНЗ

Оскільки серед головних завдань спільної роботи закладу дошкільної освіти та батьків — виховання в дітей самостійності, працелюбності, позитивного відношення до праці та цінності праці інших, тому розвиток трудової компетентності дошкільнят стає суттєвим напрямком організації навчально-виховного процесу в ДНЗ. Так, освітня лінія «Дитина у світі культури» Базового компонента дошкільної освіти передбачає, що діти дошкільного віку повинні: бути елементарно обізнаними з працею дорослих проявляти інтерес і повагу до різних професій з цінністю ставитися до результатів людської праці охоче долучатися до предметно-практичної діяльності мати базові уміння і навички в різних видах праці. Під час організації трудової діяльності в закладі дошкільної освіти враховуйте її специфіку. Так, дітям дошкільного віку більше до вподоби сам процес праці, ніж кінцевий результат. Тому для них дуже важливий зв'язок між працею і грою. Включення педагогом гри до праці дітей: підвищує ефективність її виховного впливу виробляє стійкий інтерес до праці та бажання трудитися. Не намагайтеся перетворювати більшість занять з трудового виховання на гру чи навпаки – якомога раніше відокремлювати працю від гри. Це може викликати у малюка відразу до праці й, водночас, посилити бажання гратися. Поступово готуйте дошкільнят до усвідомлення того, що їхні трудові доручення (прості чи складні) є обов'язковими. Як провести тиждень безпеки в днз

Завдання трудового виховання в ДНЗ

У чинних програмах розвитку та виховання дітей дошкільного віку у ЗДО описаний обсяг трудових навичок і вмінь, які мають опанувати діти кожної з вікових груп. Зміст праці та завдання трудового виховання дошкільнят поступово ускладнюють з урахуванням віку та досвіду дітей. В Інструктивно-методичних рекомендаціях «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі» (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України від 26.07.2010 р. №1.4/18-3082) зазначають, що організація трудової діяльності у закладах дошкільної освіти покликана вирішити низку завдань пізнавального, соціально-морального, мовленнєвого, фізичного, емоційно-ціннісного та креативного розвитку. Тож завдання вихователів у вихованні дітей: ознайомлювати із працею дорослих формувати уявлення про соціальну значущість праці виховувати інтерес і повагу до праці інших, бажання виконувати посильну для них роботу формувати мотиваційну готовність до трудових зусиль стимулювати творчо застосовувати здобуті знання та вміння в реальних життєвих ситуаціях формувати елементарні трудові вміння та навички збагачувати досвід соціальної комунікації в процесі самостійної та організованої трудової діяльності допомагати вдосконалювати життєво важливі рухи, розвивати фізичні якості та ін.

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/2632-vse-pro-trudove-vihovannya-v-ditsadku