Елементарне сімейне музикування як джерело вражень та емоцій

«Елементарне музикування» – це спілкування музичними засобами. 

Музика в цій системі представлена скоріш не як ціль, а як засіб розвитку у дитини не тільки музичних, але й головним чином,  індивідуальних позитивних нахилів та здібностей. В той же час діти навчаються  грати на справжніх, якісних  музичних інструментах.

Ця система пропонує навчання дитини, в ігровій формі, разом з батьками. Батьки, разом із дитиною, вчаться розуміти один одного. Здебільш  батьки не розуміють чого хоче дитина, як її зацікавити, щоб отримати той  результат, який потрібен, як навчити дитину чути та виконувати ті чи інші вимоги батьків.

Навчившись розуміти дитину у ранньому віці, дозволивши їй робити свої помилки, приймати власне рішення, батьки налагоджують з дитиною контакт, встановлюють дружні стосунки, що в майбутньому, в підлітковому віці, буде сприяти розумінню між батьками та дитиною, запобіжить можливим ускладненням у відносинах.

За допомогою ритмічних рухів під яскраву музику дитина вчиться координувати свої рухи, орієнтуватись у просторі, розподіляти увагу, спілкуватись з однолітками, контролювати свої дії, ритмічно виконувати рухи та грати на музичних інструментах.

У спільному музикуванні перед дитиною ставиться завдання, яке вона має вирішити самотужки. Дитина набуває вміння адекватно оцінювати свої дії, контролювати їх та запобігати помилкам.

Інтелектуальні завдання, приміром: «Нам потрібно два м’яча – жовтий та синій», сприяють розвитку уваги, пам’яті, послідовності дій.

З допомогою свічки та блокфлейти, діти вчаться правильно дихати та розподіляти дихання.

Використовуючи справжні, якісні музичні інструменти: трикутники, маракаси, дзвіночки, пальчикові тарілочки, блоктромелі, металофони, ксилофони, блокфлєйти, румба та інші, формуємо у дитини відчуття ритму та чудовий смак. Захочуючи дитину грати на різних музичних інструментах, використовуємо пісеньки, співаночки різних народів світу.  

Запобігаємо формуванню різних страхів: падіння, вдарення, поганої самооцінки.

Забезпечуємо розвиток уяви та фантазії. Під різні пісеньки діти створюють образ тої, чи іншої тваринки, та відтворюють її характерні риси. Кожна дитина може перетворитися або в їжачка, або в конячку…

Знаходячи власні рухи під будь-яку музику, дитина вчиться вільно проявляти себе.

Говорячи словами одного з фундаторів теоретичних досліджень раннього дитинства М. Щеглова ми переконуємось, що « те, що дитина не набула в ранньому дитинстві, надовго залишається прогалиною на в наступні періоди, а подекуди й на все життя ».

Те, якою буде ваша дитина, залежить від ваших зусиль у її розвитку, а він на 80% залежить від тих розвивальних процесів, які дитина отримала до 3 років, в ранньому дитинстві.