Консультації для педагогів

Форми співпраці з батьками дошкільників

 

 

Подробнее...

Як навчити дітей сортувати сміття: весело та корисно

 

Шкода, що мало хто в нашій країні замислюється скільки ж сміття ми викидаємо кожен день, не утилізувавши правильно. Спеціальні контейнери для сортування у нас встановлені, але погодьтесь, зазвичай їх використовують не за призначенням. Мало хто чув і про пункти прийому вторинної сировини. Але екологічна ситуація в нашій країні і в світі загалом вимагає від нас формування екологічної культури і залучення до цього наших дітей. Особливо важливо пам'ятати про утилізацію так званого небезпечного сміття, що може зашкодити іншим людям.

Подробнее...

Техніки та прийоми згоди, що допоможуть у взаєминах з батьками

 

Префразування Суть. Прийом «Перефразування» — це система уточнювальних запитань, завдання яких — розірвати стереотипне мислення співрозмовника. Приклад. «Якщо я вас правильно зрозуміла, ...». Результат. Ви дасте коректну відповідь на безтактне чи недоброзичливе зауваження, коментар. → Індивідуальні форми роботи з батьками

Подробнее...

Дошкільне тіловиховання в літній період

 

Одним із найважливіших завдань у літній період є оздоровлення дітей. Забезпечте максимальне перебування дошкільників на свіжому повітрі, рухову діяльність, систематичне загартування, раціональне харчування. Дізнайтеся про основні напрямки дошкільного тіловиховання в ЗДО Достатня рухова активність і перебування на свіжому повітрі, систематичне загартовування, раціональне харчування сприяють хорошому фізичному здоров’ю дитини, нормальному функціонуванню її нервової системи.

Які завдання щодо літнього оздоровлення дітей стоять перед педагогами та батьками? Передусім: навчати дітей орієнтуватися в будові органів і систем організму людини формувати розуміння корисного і шкідливого для функціонування організму ознайомлювати з основними природними чинниками загартування та оздоровлення переконувати в необхідності щоденно займатися фізкультурою, ранковою гімнастикою, фізичними вправами та рухливими іграми, а також якісно виконувати основні рухи під час занять формувати навички безпечної поведінки в природному, предметному й соціальному довкіллі навчати виявляти активність без агресії щодо інших розвивати фізичні якості — спритність, сміливість, рішучість, витривалість. Ці завдання можна реалізувати за такими напрямами: фізичне виховання (елементи валеології, гігієна, режим дня, харчування, рухова діяльність) безпечна поведінка в довкіллі профілактичні заходи.

Подробнее...

Як організувати спостереження

 

Спостереження проводять із невеликою групою по 4-7 дітей чи з усією групою у куточку природи або надворі. Оптимальний час для інтенсивної розумової діяльності молодших дошкільників — від 5 до 10 хв., тож і спостереження має тривати у цих межах. Залежно від його змісту спостереження можна проводити: до та після сніданку; на прогулянці; перед обідом; увечері. Розкажіть або нагадайте вихованцям, що є певні правила поведінки під час спостережень: обрати зручне для себе місце; не заважати іншим. Для збільшення концентрації уваги дітей використайте емоційні вправи, як-от «Вітер-вітерець», «Послухаємо тишу» тощо. Заздалегідь спроєктуйте концепцію спостереження. Власне спостереження побудуйте за такою схемою: розглянути предмет, об’єкт, явище; повідомити дітям цікаву інформацію про нього; спрямувати дитяче сприймання відповідно до спроєктованої концепції; детально проаналізувати об’єкт спостереження, стимулювати запитання від дітей; узагальнити інформацію, наголосити на значенні природи в житті людей. Об’єктами спостережень можуть бути явища природи, рослини, тварини. Зазвичай дітям найцікавіше спостерігати за представниками тваринного світу. Спостереження у повсякденному житті менші за обсягом пізнавального матеріалу, порівняно зі спеціально організованими.  З молодшими дошкільниками можна провести цикли спостережень за різними об’єктами упродовж року: вересень — квітучі рослини, пісок у пісочниці жовтень-листопад — акваріумні рибки грудень — ялинки, вечірнє небо січень-лютий — птахи, які зимують, та домашні птахи у клітці лютий-березень — цибуля, яка росте на підвіконні, гілки дерев у вазі квітень-травень — рослини, які пробуджуються навесні навесні-влітку — різні комахи: сонечко, бабка, мурахи, метелики Обсяг інформації й об’єкти спостережень визначайте відповідно до змісту програми, за якою працює ваш заклад, та інтересів дітей.

Подробнее...

Новини закладу